corona-4912807_1920
משבר וירוס הקורונה הוא אירוע גלובלי המייצר אי וודאות גבוהה לצד השלכות עסקיות חמורות נרחבות. על מנת להתמודד עם המשבר נדרשת תוכנית פעולה שלוקחת בחשבון את כלל המשמעויות לעסק, תוך הפגנת גמישות, קבלת החלטות מהירה, ומתן מענה מהיר לכל התפתחות וגזירה חדשה בזמן מינימלי.  יתרה מזו, חשוב להיערך גם להשלכות הצפויות במקרה של התארכות המשבר, מעבר לטווח החודשים הקרובים, ולנסות לצמצם את הנזק בתקופה שעוד לפנינו. תכנית הפעולה צריכה להתייחס בראש ובראשונה לעובדים, השריית רוגע, עזרה במשברים האישיים של כל עובד ומתן יכולת עבודה מרחוק, הספקים (הבטחת המשכיות שרשרת האספקה) והלקוחות (הרגעת הלקוחות ביכולת העסק לספק את הסחורה). ריכזנו עבורכם חמישה טיפים להתמודדות עם האירוע, המבוססים על הניסיון שלנו בארץ ובעולם:
  1. ביצוע תהליך זריז ומקיף של הערכת סיכונים: החלק הראשון בניהול הסיכונים לעסק בתקופת משבר הוא זיהויים, מומלץ להקים צוות חשיבה עם חברים מכלל הדיסציפלינות של העסק ע"מ לזהות את הסיכונים להם יכול לגרום המשבר ולסמן את הסיכונים שיכולים להתעצם כתוצאה מגזרות חדשות. יש לנתח את הסיכונים בהתייחס לשלוש תקופות זמן: הטווח המיידי (ימים-שבוע), הטווח הבינוני (חודש-עד שלושה) והטווח הארוך (חצי שנה וצפונה). מומלץ גם להכין תוכנית לתקופת היציאה מהמשבר, וכיצד ניתן לנצל את היציאה ע"מ להגדיל נתח שוק. 
  2. ניהול הרווחה ותחושת הביטחון של העובדים: בחינת משמעות המשבר בקרב העובדים ובני משפחותיהם. קיום תהליך חשיבה על אילו צעדים יש לנקוט שיובילו לחיזוק הקשר של העובדים לעסק.
  3. יצירת סביבת עבודה מרחוק: הטמעה מהירה של כלי עבודה מרחוק, המאפשרים לעובד סביבת עבודה הקרובה ביותר לסביבה לה הוא רגיל במשרד, ע"מ שרוב העובדים יוכלו לעבוד מרחוק בצורה פשוטה, יעילה ולאורך זמן.
  4. אבטחת מידע והגנה על הפרטיות: העלאת מודעות לאבטחת מידע, ביצוע הדרכה לעובדים על הסיכונים הפוטנציאלים של עבודה מרחוק. ע"מ שהאקרים לא ינצלו את הכאוס לטובת מתקפות סייבר. הגנה על המידע הפרטי של העובדים, הספקים והלקוחות.
  5. צמצום נזקים וזיהוי הזדמנויות עסקיות בצל המשבר: דיאלוג עם רשויות המס על מנת לבחון הסדרים והקלות כמו גם קבלת מענקים והטבות. פניה לקרנות הממשלתיות לפיצוי כתוצאה מאובדן עסקים בעקבות המשבר. מיפוי הזדמנויות עסקיות רלוונטיות כתוצאה מהמשבר.
  אנו ערוכים לתמוך בכם באירוע מורכב זה על בסיס היכולות הרחבות והניסיון שלנו, אם אתם שוקלים להפוך את הצוות שלכם למרוחק באופן קבוע או זמני, Work Away תשמח לסייע לכם ולתת לכם את התשתית הנכונה כדי לוודא שהעסק שלכם ימשיך לפרוח – גם מרחוק. קבעו עוד היום שיחת ייעוץ ללא תשלום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *